چالش شادی: روابط خود را ارزیابی کنید

در سال 1938، محققان دانشگاه هاروارد تصمیم گرفتند تا بیاموزند چه چیزی باعث شکوفایی فرد می شود.

آنها 724 شرکت کننده را که ترکیبی از دانشجویان کالج هاروارد و پسران نوجوان کم درآمد در بوستون بودند، استخدام کردند. همه مایل بودند که به محققان اجازه دهند زندگی آنها را دنبال کنند، از مشکلات دوران کودکی گرفته تا عشق های اول تا روزهای آخر.

هر پنج سال یک بار، محققان سوابق سلامتی شرکت کنندگان را جمع آوری کردند. آنها در فواصل دو ساله سؤالات مفصلی در مورد زندگی خود می پرسیدند و در سال های بعد نمونه های DNA و اسکن مغز را انجام می دادند. 25 نفر از شرکت کنندگان حتی پس از مرگ مغز خود را به مطالعه اهدا کردند.

اکنون، 85 سال بعد، مطالعه هاروارد در مورد رشد بزرگسالان به سه نسل و بیش از 1300 نوادگان از افراد اصلی گسترش یافته است. به گفته محققان، این طولانی ترین مطالعه عمیق در مورد شادی انسان در جهان است.

از مجموع داده ها، یک یافته بسیار واضح به دست آمده است: روابط قوی چیزی است که زندگی شادی را ایجاد می کند. بیش از ثروت، بهره هوشی یا طبقه اجتماعی، این استحکام پیوندهای ما است که بیشتر تعیین می کند که آیا ما احساس رضایت می کنیم یا خیر.

دکتر باب والدینگر، استاد روانپزشکی دانشکده پزشکی هاروارد و چهارمین مدیر این مطالعه، و مارک شولز، دستیار این مطالعه، در کتاب جدیدی با عنوان «زندگی خوب: درس‌هایی از طولانی‌ترین مطالعه علمی جهان درباره شادی» و یک استاد روانشناسی در کالج Bryn Mawr، بینش های این مطالعه را استخراج کرده اند.

اگر قرار است امسال یک کار را انجام دهید تا سلامت و شادی خود را تضمین کنید، نویسندگان معتقدند، زمانی را برای پرورش و توسعه روابط پیدا می کنند. برای کمک به شروع، دکتر والدینگر و من این چالش را ایجاد کرده‌ایم – هفت تمرین ساده که با شرکت در آزمون امروز شروع می‌شود.

دکتر والدینگر و دکتر شولتز اصطلاحی را برای فرآیند ارزیابی و درمان سلامت روابط ما ابداع کرده‌اند: «تناسب اجتماعی». دکتر والدینگر گفت که این به همان اندازه آمادگی جسمانی حیاتی است و افزود که روابط نادیده گرفته می‌توانند مانند ماهیچه‌ها آتروفی شوند. او گفت: «زندگی اجتماعی ما یک سیستم زنده است و نیاز به ورزش دارد. این انتخابی است که هفته به هفته و سال به سال روی آن سرمایه گذاری می کنید – انتخابی که مزایای زیادی دارد.

مطالعه هاروارد تنها پژوهشی نیست که ارتباطی بین روابط ما و شادی پیدا کرده است. تحقیقات فراوان نشان می دهد که افرادی که از نظر اجتماعی بیشتر در ارتباط هستند عمر طولانی تری دارند و در برابر استرس، افسردگی و کاهش حافظه و زبان محافظت می شوند.

از طرف دیگر تنهایی به سلامت جسمانی ما آسیب می رساند. جراح ژنرال Vivek Murthy در ایمیلی به من گفت: “من معتقدم که تنهایی یکی از مهمترین نگرانی های بهداشت عمومی در زمان ما است.” او افزود، در حالی که بیماری همه گیر تنهایی را تشدید می کند، “همچنین به بسیاری از افراد کمک کرد تا زندگی خود را ارزیابی کنند و عمیق تر در مورد اهمیت روابط خود فکر کنند. این بدان معناست که در زندگی روزمره خود قدم هایی برداریم تا روی آنها سرمایه گذاری کنیم.»

این فقط پیوندهای شما با دوستان و خانواده نیست که برای خوشبختی بسیار مهم است. این روابط شما با شرکای عاشقانه و گروه های اجتماعی است. این گفتگوی دوستانه با حامل پست شما یا آشنایی است که در دویدن سگ می بینید.

امروز، حوزه هایی از زندگی خود را که دوست دارید بیشتر در آن ارتباط برقرار کنید، شناسایی خواهید کرد. دکتر والدینگر گفت: “شاید شما افراد زیادی داشته باشید که با آنها سرگرم شوید، اما کسی را ندارید که در مورد چیزهای واقعا شخصی و خصوصی به آنها اعتماد کنید.” “یا شاید شما افراد زیادی دارید که باید به آنها اعتماد کنید، اما کسی را ندارید که با او خوش بگذرانید.”

چند نکته قبل از شروع:

تعداد دوستان درستی وجود ندارد. دکتر والدینگر گفت تلفن را به اعداد معطوف نکنید. این کیفیت روابط شماست، نه کمیت، بنابراین سعی کنید تشخیص دهید چه چیزی برای شما رضایت بخش تر است (مسابقه ما به شما کمک می کند تا دیدگاهی به شما بدهد).

برای بهبود تناسب اندام اجتماعی خود نیازی به برون گرا ندارید. دکتر والدینگر گفت، در حالی که دوستی های بزرگسالان نیازمند تلاش است، اگر خجالتی یا درونگرا باشید، خوشبختی برای شما دور از دسترس نیست. می‌توانید در محیط‌های آرام‌تر درباره چیزهایی که به آنها اهمیت می‌دهید با دیگران درگیر شوید. فعالیت های کوچک و کنترل شده مانند گروه بافتنی، کلاس برنامه نویسی کامپیوتر، پیاده روی یا کار در یک باغ اجتماعی را امتحان کنید.

هیچ وقت دیر نیست. دکتر والدینگر گفت: مردم اغلب تصور می کنند که برای ایجاد روابط برای آنها خیلی دیر شده است، اما هرگز اینطور نیست. او به داستان‌های زیادی در «زندگی خوب» در مورد افرادی اشاره می‌کند که بعداً در زندگی با هم ارتباط برقرار کردند، مانند یک مرد ۶۸ ساله تنها که پس از بازنشستگی به باشگاه ورزشی پیوست. سه ماه بعد، او بیش از هر زمان دیگری در زندگی خود دوستانی جمع کرده بود.


هر روز از چالش، داستان‌هایی از دوستی‌های معنادار جمع‌آوری شده از خوانندگان سراسر کشور را به اشتراک می‌گذاریم. ما دوست داریم نظر شما را بشنویم – داستان دوستی خود را بگویید اینجا.

امی پچوکاس در سال 2018 با دوستش آل ملاقات کرد، زمانی که او آپارتمان زیر او را در نورث همپتون، ماساچوست اجاره کرد. آنها بلافاصله به هم وصل نشدند. امی که اکنون 42 سال دارد، چهار شغل کار می‌کرد و فکر می‌کرد که آل، 76 ساله، آدمی است با مرزهای مشکوک. او به مراقبت از خانه دو خانواده آنها کمک می کرد و اغلب وارد خانه می شد آپارتمانش برای بررسی دو گربه و دو سگش.

اما مهربانی خاص آل در او رشد کرد. او می‌گوید: «او اغلب به‌طور خودجوش برای مکالمه می‌آید، در مواقعی که من به آسانسور نیاز دارم، و در نهایت ساعت‌ها با هم صحبت می‌کنیم. “ما برای پیاده روی عصرگاهی می رویم و در مورد مسیر بحث می کنیم.”

کووید آنها را حتی نزدیکتر کرد. در طول قرنطینه، آنها در خیابان ملاقات می کردند تا در مورد ویروس یا سیاست صحبت کنند. امی یک غذای شکرگزاری درست کرد و آنها بیرون در ایوان خود با پتوهای برقی روی پاهایشان خوردند. آنها از آن زمان این تعطیلات را با هم جشن گرفتند.

آل هنوز هم می تواند مسلط باشد. او ایده های محکمی در مورد روش هایی دارد که باید در خانه انجام شود، مانند روش “درست” جمع کردن برگ ها. هر تابستان، او نگران است که گربه سالخورده امی که در گرما تنبل می شود، در آستانه مرگ است.

اما امی به خاطر دوستی غیرمنتظره آنها و مراقبت دائمی و غیر خودخواهانه ای که آل به او و حیوانات خانگی اش نشان داده است، عمیقاً قدردانی می کند. او به یاد می آورد: «وقتی سگم یک سال پیش به شدت مریض شد و نیاز داشت که من شبانه روز از او مراقبت کنم، گاهی به خانه می آمدم و ال را در آشپزخانه ام در حال شستن ظرف هایم می دیدم. او می‌گفت: «تو نمی‌توانی همه کارها را انجام دهی، امی. “شما کار بزرگی انجام می دهید.”

اگرچه آل آن را صریح نمی‌گوید، اما امی می‌داند که او نگران است که ممکن است او را ترک کند. او اخیراً برای یک موقعیت خارج از ایالت مصاحبه کرد، و آل چندین بار به او گفت که به نظر وحشتناک است – به او یادآوری کرد که مشاغل دیگری در نزدیکی وجود دارد.

او گفت: «ما خیلی لذت می بریم. ما دوست داریم خطوط فیلم را بی‌پایان نقل‌قول کنیم، این کار را برای دو ساعت متوالی انجام خواهیم داد. زمستان گذشته به دلیل سیل در قبرستان اسکیت روی یخ رفتیم. آل فقط آدم خوبی است.» – کاترین پیرسون


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم