رژیم PCOS: نکاتی برای کمک به علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک. بررسی توصیه کارشناسان | سلامت نیوز

نکاتی در سبک زندگی PCOS: عدم تعادل هورمون های تولید مثل در زنان می تواند منجر به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) شود که یک مشکل سلامتی است. این باعث نگرانی های زیادی می شود، از جمله چرخه های قاعدگی نامنظم، رشد موهای صورت و مشکل در باردار شدن. دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک هر دو چهار برابر بیشتر در افراد مبتلا به PCOS رخ می دهد.

افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک معمولاً کیست های متعددی در تخمدان خود دارند که ناشی از تولید بیش از حد هورمون هایی به نام آندروژن است.

رژیم غذایی برای درمان PCOS ضروری است. عدم تعادل اولیه در تخمدان پلی کیستیک یا PCOS مقاومت به انسولین است که تأثیر مستقیمی بر غذا دارد. اگر سلول ها مقاومت به انسولین ایجاد کنند، سطح قند خون ممکن است افزایش یابد، که باعث می شود کمتر به اثرات انسولین پاسخ دهند. در نتیجه، کسانی که به انسولین مقاوم هستند، باید آنچه می خورند را به دقت بررسی کنند. در یک تعامل با زی نیوز دیجیتال، ریتیکا صمددار، رئیس منطقه‌ای رژیم غذایی، مکس بهداشت و درماندهلی چند نکته رژیم غذایی را نشان می دهد که به هر کسی که مبتلا به PCOS است کمک می کند.

ریتیکا صمددار توصیه می کند، “به افرادی که سندرم تخمدان پلی کیستیک دارند، توصیه می شود وزن خود را سالم نگه دارند و BMI خود را بین 21 تا 23 کیلوگرم بر متر مربع نگه دارند. در اینجا یک راهنمای کوچک برای کمک به مدیریت وزن و جلوگیری از تشدید بیشتر مقاومت به انسولین وجود دارد.”

رژیم PCOS: چه بخوریم؟

1. سبزیجات و میوه های تازه

سبزیجات و میوه ها در مقادیر کافی مصرف فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را تضمین می کنند که مقاومت به انسولین و التهاب را تحریک می کند و سلامت کلی روده را مدیریت می کند.

2. گیاهان (از آشپزخانه شما)

غذاهای ضد التهابی از جمله زردچوبه، رزماری، زنجبیل، سیر، ریحان و کاین نیز باید در رژیم غذایی فرد گنجانده شود.

3. غذاهای غنی از امگا 3

افزودن اسیدهای چرب امگا 3 به رژیم غذایی فرد از طریق بادام، سالمون و ساردین نیز بسیار کمک خواهد کرد.

4. بادام

بادام منبع 15 ماده مغذی مانند ویتامین E، منیزیم، پروتئین، ریبوفلاوین، روی و غیره است. آجیل هایی مانند بادام نه تنها انرژی زا هستند، بلکه به رشد و حفظ توده عضلانی نیز کمک می کنند.

5. منابع پروتئین

بهترین منابع پروتئین برای کاهش وزن، چربی اشباع کم است. برخی از گزینه های پروتئین شامل تخم مرغ، حبوبات، کینوآ، بلغور جو دوسر، عدس، بادام و سویا هستند.

همچنین بخوانید: این 5 آسانا یوگا می تواند به کاهش کلسترول بد در بدن شما کمک کند- اینجا را بررسی کنید

رژیم تخمدان پلی کیستیک: چه چیزی را نباید خورد؟

1. غذاهای فرآوری شده

آرد تصفیه شده در غذاهایی مانند برنج سفید، آب نبات، نان، سیب زمینی و شیرینی ها یافت می شود. بدترین وعده غذایی برای PCOS کربوهیدرات های تصفیه شده است که باید از مصرف آن اجتناب کرد. کربوهیدرات های تصفیه شده به دلیل افزایش خطر ابتلا به دیابت در زنان PCOS، یک مشکل بزرگ هستند.

2. غذای سرخ شده

آنها حاوی مقدار زیادی چربی های اشباع و ترانس مضر هستند. آنها ناسالم هستند و احتمال افزایش وزن را افزایش می دهند. علاوه بر این، آنها سطح قند خون را افزایش می دهند و با نفخ و مشکلات گوارشی مرتبط هستند. وعده های غذایی سرخ شده نیز غذاهای التهابی هستند و می توانند علائم PCOS را بدتر کنند. باید به طور مطلق از آنها اجتناب شود.

3. لبنیات

برخی از ترکیبات موجود در شیر باعث رشد هورمون های آندروژن می شود. استروژن با کمک آندروژن (هورمون زنانه) تولید می شود. شدت PCOS را می توان با سطوح بالاتر استروژن بدتر کرد. بهتر است از شیر و محصولات لبنی مانند پنیر، ماست شیرین و بستنی دوری کنید.

4. نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه

قهوه حاوی کافئین است که باعث می شود بدن هنگام مصرف استروژن بیشتری تولید کند. سطح هورمون در PCOS نامتعادل است و نوشیدن قهوه بیشتر می تواند شرایط را بدتر کند.

همچنین بخوانید: این تمرینات را انجام دهید تا باسنتان به رنگ هلویی عالی باشد!

5. گوشت فرآوری شده

گوشت های بسیار فرآوری شده با محتوای چربی اشباع و سدیم بالا عبارتند از هات داگ، سالامی و سوسیس. ممکن است منجر به افزایش وزن شود. آنها ممکن است باعث التهاب شوند که در تعادل هورمونی بدن اختلال ایجاد می کند. علاوه بر این، گوشت فرآوری شده دارای نمک زیادی است. بنابراین زنان مبتلا به PCOS باید از آن اجتناب کنند.

حتی اگر بهبودی کامل از PCOS ممکن است چالش برانگیز باشد، اتخاذ یک رژیم غذایی مغذی و افزایش فعالیت بدنی ممکن است به علائم و کیفیت زندگی فرد کمک کند.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

Digital currencyبهترین سالن زیبایی تبریزخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهاندانشگاهdigital currency tutorialdigital currency channelبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما